Zakažme předvolební průzkumy
Zakažme předvolební průzkumy
Lidé se rozhodují jen mezi „favorizovanými kandidáty“ a počtu billboardů. A stát zbytečně vyhazuje peníze jako dotace politickým stranám. Napadly mě způsoby, jak to změnit.
O co mi přesně jde? O zákaz předvolebních průzkumů a sázek. Dovolím si ocitovat některé lidi: „No, mně je nejsympatičtější ta Roithová, ale vždyť ona nemá žádné šance, takže ji nebudu volit. Fischerová? To by byl úplně vyhozený hlas…“ Pokud toto zakážeme, tak nebudeme rozlišovat favority a outsidery a volby dopadnou úplně jinak.
Před volbami jde hlavně o peníze. Protože lidé se o kandidátech dozvídají hlavně z billboardů a o ostatních nic neví. „Fischerová? Roithová? To je zas kdo? A Ti Nezávislí - co je to za stranu? Já jsem zatím nepotkal žádný jejich billboard.“ Pokud zakážeme marketingové kampaně, lidé se začnou rozhodovat podle volebních programů, kandidujících osobností a třeba i názorové shody na Volební kalkulačce.
Že dneska nejsou peníze, ví každý. Stát neví, co dříve: opravit silnice, železnice, dát peníze do vědy, sociální oblasti… Jeden ze zbytečných státních výdajů jsou dotace politickým stranám. Ještě zbytečnější budou, pokud se nám podaří prosadit zakázat kampaní…
Jakub Čech