Jdi na obsah Jdi na menu

Zakažme předvolební průzkumy

1. 2. 2013

Zakažme předvolební průzkumy

Lidé se rozhodují jen mezi „favorizovanými kandidáty“ a počtu billboardů. A stát zbytečně vyhazuje peníze jako dotace politickým stranám. Napadly mě způsoby, jak to změnit.

O co mi přesně jde? O zákaz předvolebních průzkumů a sázek. Dovolím si ocitovat některé lidi: „No, mně je nejsympatičtější ta Roithová, ale vždyť ona nemá žádné šance, takže ji nebudu volit. Fischerová? To by byl úplně vyhozený hlas…“ Pokud toto zakážeme, tak nebudeme rozlišovat favority a outsidery a volby dopadnou úplně jinak.

Před volbami jde hlavně o peníze. Protože lidé se o kandidátech dozvídají hlavně z billboardů a o ostatních nic neví. „Fischerová? Roithová? To je zas kdo? A Ti Nezávislí - co je to za stranu? Já jsem zatím nepotkal žádný jejich billboard.“ Pokud zakážeme marketingové kampaně, lidé se začnou rozhodovat podle volebních programů, kandidujících osobností a třeba i názorové shody na Volební kalkulačce.

Že dneska nejsou peníze, ví každý. Stát neví, co dříve: opravit silnice, železnice, dát peníze do vědy, sociální oblasti… Jeden ze zbytečných státních výdajů jsou dotace politickým stranám. Ještě zbytečnější budou, pokud se nám podaří prosadit zakázat kampaní…

Jakub Čech    

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář